Правила поведінки під час виявлення підозрілого предмета

                      ПОСІБНИКи ДЛЯ ДІТЕЙ ПРО ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ З ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНИМИ ПРЕДМЕТАМИ

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій   забезпечило   виготовлення  навчальних  посібників  «Мінна безпека не без ПЕКа»  та  «Безпечний  Пекосвіт», де у форматі коміксів  надається розяснення  дітям про  основні правила поведінки з вибухонебезпечними предметами.   

Спільно з видавництвом «Ранок» дані навчальні  посібники  були розміщені   у  відкритому доступі  для  безкоштовного  завантаження

Завантажити  можна  тут

«Мінна безпека не без ПЕКа»  

«Безпечний  Пекосвіт»

 

                                      "ПОРЯДОК ДІЙ  У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ   ПІДОЗРІЛОГО ПРЕДМЕТА"

Виникнення надзвичайних ситуацій, спричинених вибухами, несе значну загрозу життю та здоров’ю людей, а також системам життєзабезпечення населення.

Шановні здобувачі  освіти! 

Дотримуйтесь правил безпечного поводження при виявлені підозрілого предмету схожого на вибухонебезпечний пристрій або невідомих предметів!

Під вибухонебезпечними предметами слід розуміти будь-які пристрої, засоби, підозрілі предмети, які здатні за певних умов (або при дії на них) вибухати.

У  разі  виявлення  працівником  закладу  освіти  предмета, що за  зовнішнім  виглядом  та  місцем залишення  може  бути вибуховим  пристроєм, НЕОБХІДНО:

  • негайно повідомити керівництво закладу про виявлення характерних ознак ВП, місце його знаходження, час виявлення та особу, яка виявила;
  • проінформувати чергові частини УСБУ та УМВСУ у Вінницькій області;
  • до приїзду правоохоронних органів черговий працівник закладу організовує евакуацію людей з будівлі чи території, що знаходиться під контролем;
  • оперативно виконувати всі рекомендації спеціаліста-вибухотехніка.
УВАГА: забороняється самовільно виносити можливий вибуховий пристрій чи спробувати вивести його з ладу. 


ОЗНАКИ, ЩО  ВКАЗУЮТЬ  НА МОЖЛИВУ НАЛЕЖНІСТЬ ПІДОЗРІЛОГО ПРЕДМЕТА ДО ВИБУХОВОГО ПРИСТРОЮ: 

      виявлення  в  адміністративних  приміщеннях  закладів  освіти (та  у  інших місцях  перебування  людей) валіз, пакунків, коробок  та  інших предметів, залишених у приміщенні  (можливо  із  приховуванням);

 наявність  у виявлених предметів характерного  вигляду  штатних  бойових  припасів, навчально – імітаційних, сигнальних, освітлювальних, піротехнічних  виробів  чи  їх  елементів;

 наявність  у  виявлених  предметів  звуку  працюючого  годинникового  механізму;

 наявність  у  виявленому  предметі  запаху  бензину, газу, розчиннка, паливно – мастильних  матеріалів, хімічних   речовин тощо;

     наявність  диму, що  виходить  з  предмету;

    наявність  у  виявленого  предмета  елементів (деталей), що не відповідають  його  прямому  призначенню;

 надзвичайно  велика  маса  виявленого  предмета (н-д, невідповідність  ваги коробки  від  цукерок, банки  від  кави, блокнота  та  інше);

  наявність  будь – якого  додаткового  контакту предмета з об’єктами  навколишньої  обстановки;

    наявність  у  дверях, вікнах будь – яких  сторонніх предметів, закріпленого  дроту, ниток, важелів, шнурів тощо;

   наявність  стороннього  сміття, порушення  грунту, покриття на газонах, тротуарах поблизу  закладів  освіти  за відсутності  пояснень  щодо  їх  виникнення  у  відповідних  служб



ДО ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНИХ ПРЕДМЕТІВ ВІДНОСЯТЬСЯ:
 • вибухові речовини – хімічні з’єднання або суміші, здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя, вибух іншого вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення, що саморозповсюджується, з виділенням великої кількості енергії і утворенням газів.
 • боєприпаси, до яких відносяться:  бойові частки ракет, артилерійські боєприпаси (снаряди, міни), ручні гранати, авіаційні бомби,  інженерні боєприпаси (і протипіхотні міни), стрілецькі боєприпаси (патрони до пістолетів, карабінів, автоматів). 
• піротехнічні засоби: -патрони (сигнальні, освітлювальні, імітаційні, спеціальні),  петарди,  гранати,  вибухові пакети, ракети (освітлювальні, сигнальні);,  димові шашки. 

• саморобні вибухові пристрої – це пристрої, в яких застосований хоча б один елемент конструкції саморобного виготовлення: саморобні міни-пастки,  міни сюрпризи, що імітують предмети домашнього побуту, дитячі іграшки або речі, що привертають увагу.


У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНИХ ТА ПІДОЗРІЛИХ
МЕТАЛЕВИХ ПРЕДМЕТІВ НЕОБХІДНО:
• негайно припинити усі роботи в районі виявлення вибухонебезпечного предмета (предметів); 
• вивести (відвести) на максимальну відстань усіх людей (не менше 100 метрів), які знаходились поблизу, намагаючись рухатись назад по своїх слідах; 
• позначити небезпечне місце добре видимим орієнтиром, де знаходиться цей предмет; огородити його від сторонніх осіб, в тому числі дітей; 
Для огорожі можна використовувати різні підручні матеріали: дошки, жердини, гілки, мотузки, шматки матерії тощо. 
• повідомити про знахідку службу порятунку за номером 101. Повідомлення робити не поспішаючи, чітко, із зазначенням точної адреси (орієнтирів) місця знаходження вибухонебезпечного предмета; 
• очікувати на безпечній відстані від місця знаходження вибухонебезпечного предмета на приїзд фахівців ДСНС та МВС, при цьому здійснюючи заходи щодо недопущення до небезпечної зони інших людей.

КАТЕГОРИЧНО ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

 • палити та використовувати відкритий вогонь поблизу місця, де знаходиться вибухонебезпечний предмет або предмет схожий на нього; 

• піднімати, витягувати з ґрунту, зрушувати з місця, кидати, ударяти і розбирати будь-які вибухонебезпечні предмети;

 • переносити ці предмети в місця перебування людей. 

ПІД ЧАС ПРОГУЛЯНОК В ЛІСІ АБО В ТУРИСТИЧНОМУ ПОХОДІ:

 1. Ретельно вибирайте місце для багаття. Воно повинно бути на достатній відстані від траншей і окопів, що залишилися з війни. 

2. Перед розведенням багаття в радіусі п’яти метрів перевірте грунт на наявність вибухонебезпечних предметів (обережно зніміть лопатою верхній шар грунту, перекопайте землю на глибину 40-50 см або за допомогою щупу). 

3. Користуватися старими багаттями не завжди безпечно. Там можуть виявитися підкинуті військові «трофеї»або такі, що не вибухнули. 

4. У жодному випадку не підходьте до знайдених багать, що горять (особливо вночі).

При виявленні підозрілого предмета суворо забороняється самостійно проводити з ним будь-які дії (торкатися, нахиляти, відкривати, переміщувати, підіймати, перерізати та ін.)

 Треба  пам'ятати,   що   марна  трата  часу   при  загрозі   вибуху   може призвести до людських жертв!

В усіх випадках про виявлення ознак вибухового пристрою або виникнення надзвичайної події повідомляти оперативних чергових правоохоронних органів невідкладно.

Черговий УСБУ у Вінницькій області - (0432) 53-13-09, 067-433-39-55;

 Співробітник УСБУ у Вінницькій області - 098-766-42-29;

Черговий ГУ МВСУ у Вінницькій області - (0432) 59-33-22, 59-33-23.

Дії адміністрації (керівника) закладу  загальної  середньої  освіти у випадку знаходження вибухового пристрою або предмету, схожого на нього

      Негайно повідомити чергову службу МВС за телефоном 102,  чергового УСБУ у Вінницькій області - (0432) 53-13-09, 067-433-39-55; співробітника УСБУ у Вінницькій області - 098-766-42-29; чергового ГУ МВСУ у Вінницькій області - (0432) 59-33-22, 59-33-23; Департамент  освіти  Вінницької  міської  ради – (0432) 65-10-11  за формою: прізвище, ім’я, по-батькові, посада, місце знаходження закладу, телефон, сутність випадку. 

 До прибуття оперативно-слідчої групи організувати охорону місця, де був знайдений підозрілий предмет, із залученням співробітника ДСО.

 Суворо заборонити всім учням та персоналу закладу наближатися, чіпати, розбирати чи переміщувати знахідку. Зафіксувати обставини знаходження підозрілого предмету.

  Вжити заходів  щодо попередження паніки у процесі підготовки та проведення евакуації, недопущення випадків травматизму.

     Організувати в супроводі вчителів, вихователів ГПД евакуацію учнів (незалежно від форми занять) у небезпечне, заздалегідь визначене місце.

      Організувати перевірку наявності учнів за  журналами обліку.

 Забезпечити відключення електроенергії та водопостачання  приміщення, організувати заходи щодо збереження матеріальних цінностей.

 Забезпечити присутність осіб, які виявили небезпечні предмети для надання пояснень.

 За результатами проведення оперативно-розшукових заходів доповісти керівництву місцевого органу управління освітою та діяти за його вказівками.

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

  Охорона праці   – це система правових, соціально-економічних, організаційно - технічних,   санітарно - гігієнічних  і  лікувально - профіл...